Avokado vsebuje kar 20 različnih vitaminov in mineralov, zdrave maščobe ter antioksidante, zato ni naključje, da v svetu zdrave prehrane velja za superživilo, ki prinaša obilico zdravstvenih koristi.

 

Zmanjšuje tveganje za razvoj srčno-žilnih bolezni, pomaga pri vzdrževanju telesne teže ter izboljšuje kognitivne funkcije in zdravo prebavo.

 

Uravnavanje telesne teže

 

Uživanje zdravih maščob pomaga upočasniti praznjenje želodca, zaradi česar ste siti dlje kot običajno.

Rastlinske maščobe, ki so v avokadu, našemu telesu dovajajo antioksidante in se borijo proti vnetjem, kar je povezano z zdravim uravnavanjem telesne teže. Redno uživanje avokada lahko pomaga vzdrževati zdravo težo, saj prav tako poveča vnos topnih in netopnih vlaknin. Topne vlaknine upočasnjujejo prebavo in absorpcijo zaužitih maščob in ogljikovih hidratov. Netopne vlaknine pa na drugi strani skrbijo za zdravo prebavo.

 

Pomaga pri zdravju srca

 

Uživanje avokada zniža “slab” holesterol in zviša “dober” holesterol. To ravnovesje je ključnega pomena za ohranjanje zdravja srca in ožilja ter zmanjšanje tveganja za bolezni srca. Je prav tako odličen vir kalija, ki pomaga zniževati krvni tlak.

 

Spodbuja zdravo prebavo

 

Avokado pozitivno vpliva na črevesni mikrobiom v našem prebavnem traktu. Zdrav črevesni mikrobiom krepi imunsko funkcijo, se bori proti vnetjem in ščiti pred kroničnimi boleznimi in skrbi za zdravje črevesja.

 

Avokado

 

Izboljša absorbcijo hranil

 

Avokado lahko poveča absorpcijo v maščobi topnih vitaminov (vključno z vitamini A, D, E in K) iz drugih živil. Dodajanje avokada obrokom, ki vsebujejo te vitamine, zagotavlja največjo prehransko korist iz zaužite hrane.

 

Protivnetne lastnosti

 

Konična vnetja so povezana s številnimi boleznimi, vključno z artritisom, srčnimi boleznimi in rakom. Avokado je bogat z antioksidanti, kot sta vitamin E in vitamin C, ki pomagajo pri boju proti vnetjem. Poleg tega lahko maščobe v avokadu pomagajo zmanjšati označevalce vnetja v telesu.

 

Zdrave oči

 

Avokado je dober vir luteina in zeaksantina, fitokemikalij, ki so bistvenega pomena za zdravje oči. Te spojine so koncentrirane v tkivih oči in pomagajo zaščititi pred škodljivimi svetlobnimi valovi, kar zmanjšuje tveganje za degeneracijo rumene pege in sive mrene.

 

Zdrave kosti

 

Avokado zagotavlja vnos vitamina K, ki je ključen za zdravje kosti. Vitamin K skupaj s kalcijem in vitaminom D pomaga pri ohranjanju močnih kosti, kar zmanjšuje tveganje za zlome in razvoj osteoporoze.